söndag 15 maj 2011

Mini semester!


Åh vad jag älskar Karlstad! Staden är helt fantastisk, speciellt på sommaren. Jag och Gry har haft ett par ljuvliga dagar tillsammans med världens bästa Emma! Här kommer några sköna bilder från Mariebergsskogen, den helt perfekta parken för barnfamiljer. Här finns både djur, lekpark, badplats, museum mm. och det bästa av allt, det är helt gratis! Fantastiskt, jag menar i Äppelbo och för den delen i Vansbro kommun finns det inte en enda lekplats utanför skolorna, åtminstone inte vad jag kan komma på. Bedrövligt var ordet! Har faktiskt börjat surfa runt och se om det går att söka några bidrag för att bygga åtminstone en lite klätterställning. Tur vi har vänner i Karlstad som vi kan besöka med jämna mellanrum.


























 
Efter vår lilla tripp till Karlstad, så har vi fortsatt våra husbestyr. Äntligen börjar jag på att se slutet på målningen av verandan. Kvar är då resten av huset, men det får vi ta lite då och då.

 
Före
Efter




Före


Efter




Avslutade helgen med ett bullbak tillsammans med Gry, så nu finns det mjölk och äggfria bullar att smaka på. Gry passade på att ha kafferep som pippi. Omgång ett fick jag och Johan komma och till andra sittningen var det farmor Ingas tur! Hoppas på en trevlig vecka, även om den avslutas med begravning på fredag :(



 
Njut av livet tillsammans med nära och kära, det ska iaf jag göra!


1 kommentar:

  1. Vilken skillnad på färg, härligt jobbat!!! Och vilken underbar bild på Grysan! Ååååh snart är det juni, Yes!

    SvaraRadera