måndag 2 maj 2011

Pyssel, nja...

Solen gjorde entre här i påsk och med den en försmak av sommaren och vips så försvann alla tankar på att pyssla. Eller nej, nu ljög jag lite. Men för mig är målning av veranda inget pyssel och framförallt inget som är roligt för er läsare att se, men fint blir det när det blir klart. Dessvärre tar det ju så mycket längret tid att måla, så jag hinner inte så mycket annat. Lite har vi dock pysslat jag, Gry, Simon och Astrid. Simon och Gry har gjort både ljusdecoupage och ljuslyktor. Simon, Astrid och jag har gjutit betong av olika slag, men det behöver torka ett par dagar till innan det har brännt färdigt.

Betongkruka med plats för både blomma och ljus.
Mitt första betongexperiment sedan förra året.

Dalahästinspirerad med plats för 3 värmeljus.
Borde ha satt i nya ljus, jag vet...

Två påskljus med decoupage

Gry är koncentrerad när hon målar sin ljuslykta

Simon krackelerar en ljuslykta.
Svart och lila blev den!
Här kommer iaf lite bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar