måndag 4 april 2011

Jobb, jobb, jobb men nu är våren på väg!

Ja, den senaste tiden har det varit väldigt mycket jobb och då blir det inte mycket tid över till att blogga, men nu är jag iaf här! Hur som haver så gav dagens vårväder på en stor dos med energi. Jag och Gry gjorde ett besök på byggshoppen i hopp om att få med oss lite plankor hem, så vi kan snickra lite i det fina vädret. Men dessvärre har de tagit bort "min" såg, så där gick jag bet. Får flirta lite med brorsan så kanske han följer med ner med släpvagnen och drar hem lite skrot till mej.  Är så sugen på att bygga en bänk till Gry. Den förra jag gjorde står hemma hos mor och den lär hon inte släppa iväg i första taget, då både Gry och Izabella leker vid den så fort de är ute hos mormor.
Förutom att jobba och umgås med familjen, så har jag faktiskt hunnit sy lite grann. Ett av mina senare projekt har varit döskallemössor och jag lovar att jag har krånglat värre än värst med dessa och insett att de inte är någon favorit. Har en uppsjö dåliga exemplar men hur som helst så har jag äntligen kommit över ett trikåtyg med tryckta döskallar på, så nu ska här sys döskallemössor, bara tyget dyker upp!

Här kommer iaf ett litet smakprov på vad som hänt sedan förra veckan!








Lite muddtyger och en del annat småt och gott,
visar dock inte alla ikealådor och kartonger fyllda med tyg...

Gry gillar att leka i syrummet!

Haha! Ingen kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar