tisdag 29 mars 2011

Hej å hå!

Hej å hå kan man lugnt säga! Helgerna försvinner snabbare än snabbast. På fredag kväll dök Grys morbror Henrik och hans tös Amanda upp och stannade hela helgen. Gry blir så stor när det kommer en liten goding på 10månader på besök, jag undrar om det inte går att dra i handbromsen eller nåt! Medan Henrik och Amanda åkte på dop på lördag förmiddag, passade vi på att åka till Malung en sväng. Väl i Malung införskaffade vi en trehjuling till Gry. Cykeln passade perfekt och Gry var överlycklig, men jag väntar bara på att hon ska komma på att Lotta minnsann inte ville ha en trehjuling utan en riktig cykel...
Söndag hade jag varit så smart och tagit på mig att jobba extra. Smart av den enkla anledningen att vi visst skulle ändra om till sommartid, jag har verkligen noll koll på såna saker. Jag tycker dessutom att vi börjar tidigt i vanliga fall när vi börjar 5, men nu kan man väl nästan säga att vi började 4. Bara att kliva upp vid tre snåret. Ja, ja så kan det gå när man inte tänker längre än näsan räcker! Dagen gick iaf fort och när jag kom hem drygt 5 timmar senare hade sällskapet här hemma inte mer än klivit ur sängen :)
Den lilla tid som funnits till lite smått och gott har jag ägnat åt att måla egna schabloner, men det är nog bara att inse att jag inte är och aldrig någonsin kommer att bli någon konstnär. Jag är verkligen helt värdelös på att måla, knappt så jag klarar av att göra streckgubbar. Tur för mig att det finns pyssel som inte kräver så mycket konstnärliga talanger!

Imorgon väntar musiklekis, så det är väl bäst jag hoppar i säng innan det blir senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar