tisdag 8 mars 2011

Svettigt pass i Falun-Borlänge!

Idag har jag faktiskt inte pysslat nåt, däremot har jag införskaffat lite mer pysselgrejer så det kommer väl kanske. Gjorde nämligen en tur till Falun-Borlänge vid lunchtid tillsammans med Gry och mamma idag. I vanliga fall brukar det vara lugna gatan att ha Gry med sig på shopping, men inte idag kan jag lova! Gry har lekt kurragömma i varenda affär vi råkade besöka. Hon har inte riktigt förstått sig på leken än, hon räknar själv, gömmer sig och så säger hon inte ett knyst. Herre Gud, inne i en affär höll jag på att skrämma slag på en dam som satt och prövade stövlar. Det var nästan så att hennes kappa fladdrade till när jag sprang förbi henne som en galning i ett tappert försök att hinna ifatt Gry innan hon hunnit gömma sig under en snurra med kläder eller i värsta fall försvinna in under en redan upptagen provhytt. Alltså shiit kan man säga! För att inte tala om lunchen, där fick vi idag uppleva "Solsidan" live. För vår del brukar uteluncher bli på McDonalds då deras meny passar Grys ägg- och mjölkallergi alldeles utmärkt. Jag lovar, det är inte lätt att äta ute med en liten allergiker! Men hur som helst så hittade vi inget McDonalds i Falun, så istället knallade vi in på Åhlens. Där vid ett bord intill oss hade två första gångsföräldrar bänkat sig med sina små underbara bebisar. Alltså den ena mamman var precis som mammorna i solsidan. "Vi lagar all mat till vårt barn, du vet det är ju för barnets bästa." Den andra mamman som såg rätt sliten ut bara nickade instämmande. Denna pigga mamman berättade ivrigt om hur många matlådor hon hade i frysen och hur enkelt det var att ta med sig en sån när man skulle någonstans. Den slitna mamman bara log lite försiktigt, när den pigga mamman dundrade på om än det ena än det andra. När den slitna mamman öppnade en liten matlådeburk och började mata sin bebis, dök den "duktiga" mamman direkt ner i burken och undrade vad den slitna mamman lagat till. Lite tyst svarade hon att det var köpt mangopure som hon öst över till en "vanlig burk" (Varför man gör detta förstod jag inte innan samtalet, men efter att ha hört den pigga mamman så kan jag nästa förstå varför en del gör det!)  Den pigga mamman svarade då, ja det kanske inte är så lätta att mixa ihop en mango med vatten så att det blir perfekt konsistens för barnet. Allstå shiit, hur orkar man! Skulle burkmat vara så farlig att äta för våra barn skulle den väl för tusan inte säljas!! Både jag och mamma satt som förstummade och kunde inte sluta "tjuvlyssna", stackars slitna mamma, hon måste ju ha känt sig helt usel när hon gick därifrån. Nog om detta, lite shopping blev det, om än väldigt lite. Jag gillar inte att köpa kläder till mig själv, vilket jag verkligen borde. Men jag önskar nån kunde skicka hem ett paket med kläder och säga det här Ida, det ska du ha på dig. Tack skulle jag säga och hoppa i kläderna, så intresserad är jag av kläder till mig själv! I övrigt så blev det lite tyger och annat småpyssel, pärlor till Gry och lite påskpyssel. Har ett superenkelt med väldigt roligt påskpyssel, men det får ni se närmare påsk.

Det roliga som hänt idag är att jag och Johan har bokat biljetter till The Big 4 på Ullevi i sommar. Inte för att jag är megainsatt men Metallica är väl aldrig fel att se live :)

Hur som helst så hoppas jag innerligt att jag och Gry slipper magsjukan. Johan har feber än, det var därför han fick en dag för sig själv hemma! Dessutom med en lagad toalett, TACK Alf!  Imorgon tänker iaf jag åka till jobbet, 4.10 ringer klockan, pust!

Sov Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar